Klasa 8c na wycieczce

Pod koniec roku szkolnego nasza klasa udała się pod opieką wychowawcy Piotra Pedryca i sorki Moniki Cios na 3-dniową wycieczkę na Podlasie i Suwalszczyznę.
Pierwszym punktem była Święta Góra Grabarka – miejsce pielgrzymek i kultu religijnego wyznawców prawosławia.
W Hajnówce zobaczyliśmy cerkiew, gdzie poznaliśmy historię świątyni i dowiedzieliśmy się wielu szczegółów związanych z tą religią.
Resztę dnia z pewnymi utrudnieniami zajęła podróż do pięknie położonego, wśród lasów i jezior Augustowa – miejsca naszego zakwaterowania. Wieczorny spacer bulwarem portowym i na stary rynek pozwolił nam dostrzec uroki tego miasta.
Drugi dzień był wyjątkowo ekscytujący. Pobudka o godz. 6.00. bowiem już z samego rana zaplanowana była główna atrakcja wycieczki – spływ kajakowy jedną i piękniejszych rzek Europy – Czarną Hańczą. W drugiej części dnia wybraliśmy się na plażę, na leniuchowanie w cieniu drzew. Bardziej aktywni kąpali się pod okiem ratownika i opiekunów w jeziorze Necko.
Ostatni dzień upłynął pod znakiem pieszych wędrówek po „Szwajcarii Suwalskiej” (Suwalski Park Krajobrazowy) i po Wigierskim Parku Narodowym. Początkowo do pokonania było kilka kilometrów wzdłuż głębokiej, polodowcowej doliny rynnowej Czarnej Hańczy, gdzie doszliśmy nad brzeg najgłębszego jeziora w Polsce – Hańczy.
Ostatnią atrakcją wyjazdu była wizyta w Wigierskim Parku Narodowym, gdzie podczas wędrówki ścieżkami dydaktycznymi poczuliśmy namiastkę dziewiczej przyrody. Po obiedzie mocno opaleni, pełni wrażeń i zdobytej w terenie wiedzy wróciliśmy do Puław.